مهلت تست افزونه ها و قالب های ما 2 روز می باشد (در صورت معیوب بودن افزونه ها و اثبات آن مبلغ عودت می شود) برای دریافت افزونه ها و قالبهای رایگان ما حتما عضو کانال تلگرام ما شوید تا از تخفیف های ویژه ما هم آگاهی پیدا کنید.

نظرسنجی سایت

آیا از سرویس دهی سایت ما راضی هستید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 209
  • بازدید دیروز : 467
  • بازدید کل : 666755

پیوند ها

کجای هاست من فضا را اشغال کرده؟


کجای هاست من فضا را اشغال کرده؟

برای پاسخ به این سوال و جهت مشاهده میزان فضای استفاده شده در Cpanel میتوانید پس از ورود به کنترل پنل از کادر Files گزینه Disk Space Usage را انتخاب نمایید .

 

http://mihanwebhost.com/images/learning/du-cp

 

مواردی که معمولا حجم زیادی به خود اختصاص می دهند :

1- فایل error_log در public_html یا هر پوشه دیگری که در آن اسکریپت نصب است .این فایل خطاهای موقت مربوط به اسکریپت را در خود نگهداری می کند و بصورت خودکار ایجاد می شود . حذف آن موردی ندارد .

 

2- پوشه tmp که در home directory هاست (یک مسیر بالاتر از public_html) قرار دارد و اطلاعات مربوط به آمار سایت را در خود نگهداری می کند . حذف محتویات داخل این پوشه نیز موردی ندارد.

 

3- ممکن است زمانی از هاستتان full backup تهیه کرده باشید . فول بکاپ سی پنل با پسوند .tar.gz بوده و درhome directory هاست (یک مسیر بالاتر از public_html) قرار دارد . اگر فایل بکاپ را نیاز ندارید می توانید آن را پاک کنید .

نکته :
اگر با حذف این موارد باز هم فضای مصرفی هاست شما بالا بود می توانید پوشه های روی هاست را که مربوط به نرم افزار سایت شما می باشد ، بررسی کنید .
در پایین صفحه با انتخاب گزینه disk usage فضای مصرفی بر اساس میزان مصرف از بیشترین به کمترین نمایش داده می شود و با زدن علامت + کنار هر مورد می توانید اطلاعات بیشتر در مورد زیر مجموعه های آن به دست آورید .

http://mihanwebhost.com/images/learning/du2-cp
نکته : در برخی موارد ممکن است در فضاهای مصرفی بخشی به نام Other Usage داشته باشید ، این بخش عموما وقتی اضافه می شود که یکی از نرم افزارهایی که روی هاست نصب دارید و یا بخشی از آن اجرای ناقص داشته باشند. جهت حذف این فضای اضافی مصرف شده باید یک درخواست پشتیبانی برای شرکتی که هاست را خریداری کرده اید ارسال کنید.

  انتشار : ۷ آبان ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 2894

برچسب های مهم

کلیه حقوق این سایت متعلق به جوملا فایلز می باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما